SSブログ
www.flickr.com

僕の相棒を模索中です [バンド活動]

IMG_0054.jpg

僕はギターを担当しているのですが、今使っているギターはあるアーティストのシグネイチャーモデルなので、自分のモデルを模索しているんですねー。

で、写真はPaul Reed SmithのSwamp Ash Specialというギターです。

このギター、新品だと35万円くらいする非常にお高いギターなのです。ですが、この前イケベ楽器行った時に21万くらいの中古品を見つけました!

弾いた感触はかなりRe:blue styleの音楽にあっているのではないかと思いました。うちのバンドは結構いろんなジャンルの要素が混じっているので、音作りに幅があるギターが必要なのです。ハーフトーンにするとジャジーな音も再現できて試奏するだけで次々にアイディアが浮かんできました(笑)。

やはり僕はPaul Reed Smithのデザインが一番好きですね。Linkin ParkやHoobastankなども使っていて、今やGibsonと並ぶほどのブランドになっていますよね。

個人的には紫色とかあったらいいなって思います。

最近季節の変わり目で寒くなったり暖かくなったりしていて体調管理が難しいですね。僕の友人も風邪ひいたりしていろいろ大変でしたー。
みなさんもお気をつけて!!!

Reply by styling it blue , Re:blue style

(Translated)
As I am a guitarist currently using some artist's signature model, I'm looking for my own model.

And the pic is Swamp Ash Special from Paul Reed Smith.

This guitar, if you get a new one, costs ¥350,000(about $3703), but I found a used one that costs ¥350,000(about $2221) last time I went to Ikebe.

When I played, I thought this guitar would fit Re:blue style's music. There are many kinds of mixed music in our band so I wanna get a guitar that can go for many styles.

Well, I like Paul Reed Smith the most. you know, Linking Park, Hoobastank and the other cool bands are using this one and the brand has become as quite strong as Gibson.

Personally, it'll be coooool if there is a purple one.

New season is coming and it weirdly gets cold and hot in a day. We have to take careful of ourselves. One of my friends got cold and I heard it was quite touch for him.
You guys take rich care of yourselves.

Cheers,
Reply by styling it blue , Re:blue style
nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

Re:blue styleのiPhone..Porcupine Tree "Way .. ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。